Programować może każdy, a nasi pierwszoklasiści swoją pierwszą przygodę z robotyką mają już za sobą. W zestawie do kodowania Matatalab, zakupionym w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”, dzieci obsługują proste i intuicyjne bloki kodowania instrukcji na tablicy kontrolnej. Mają one formę atrakcyjnych wizualnie klocków, a sam proces kodowania to układanie – budowanie kodu, które jest kojarzone przez dzieci bardziej z zabawą, niż z nauką. W ten sposób dzieci mogą uczyć roboty, aby te wykonywały zaplanowane czynności. Droga od pasywnego użytkownika do aktywnego odkrywcy, projektanta i osoby rozwiązującej problemy daje znakomitą motywację do tworzenia większej liczby własnych kodów. W ten sposób młodzi użytkownicy rozwiną poczucie autonomii, kompetencji i osiągnięcia celu. Co ważniejsze, w tym procesie mogą rozwijać kreatywność, wyobraźnię i myślenie logiczne.
A.Mosakowska, N.Kazimierczak