W dniu 21 marca w Szkole Podstawowej w Kamienicy Polskiej obchodzony był Światowy Dzień Poezji. Uczniowie klas 4, 5, 6 i 7 mieli okazję omówić wiersze Czesława Miłosza, a tym samym zmierzyć się z kolejnymi zadaniami związanymi z projektem „ Miłosz w szkole”.
Tym razem mieliśmy dwa zadania do zrealizowania. Pierwsze zadanie polegało na narysowaniu ilustracji do wybranych wierszy wybitnego poety. Drugie zadanie polegało na zrobieniu zakładki do książki, na której umiejscowione
były złote myśli, sentencje i przesłania pochodzące z wybranych wierszy Czesława Miłosza
Klasy 4 i 6 skupiły się na wierszach o tematyce przyrodniczej, takich jak "Zaczynające się ptaki" czy "Furtka". Uczniowie dyskutowali na temat znaczenia poszczególnych słów i obrazów przedstawionych w wierszach a później stworzyli piękne rysunki, głównie do wiersza „Furtka”.
Klasy 5 i 7 zajęły się wierszami Miłosza o tematyce społecznej i filozoficznej, takimi jak "Niepokój" czy "Ojciec w bibliotece". Uczniowie analizowali przesłanie tych wierszy oraz dyskutowali na temat ich znaczenia w kontekście współczesnego świata. Wynikiem tych przemyśleń były zakładki do książek w ramach projektu „ Poczęstuj się Miłoszową myślą i zrób zakładkę do książki”. Uczniowie dostali „ Myśli Miłosza na wynos” czyli mnóstwo maksym, które przekazywał nam noblista w swoich utworach. Wyniki tych prac możemy podziwiać w galerii
"Światowy Dzień Poezji" w Szkole Podstawowej w Kamienicy Polskiej. Dzień Poezji był doskonałą okazją do rozwijania umiejętności czytania i interpretacji wierszy oraz do pogłębiania wiedzy na temat polskiego dziedzictwa literackiego. Uczniowie mieli okazję do wyrażania swoich własnych interpretacji i refleksji na temat wierszy Czesława Miłosza a także wykazali się umiejętnościami plastycznymi.
Gratulujemy!
Zespół polonistów SPKP